کامپیوتر و تازه های آن

کامپیوتر و تازه های آن

خدمات نرم افزاری مجازی{عصر اطلاعات}
کامپیوتر و تازه های آن

کامپیوتر و تازه های آن

خدمات نرم افزاری مجازی{عصر اطلاعات}

کش سایت چیست؟

کلمه‌ی Cache به معنای پنهان کردن یا چیزی است که برای کاربردهای آتی ذخیره و پنهان شده است. در ادامه با ما همراه باشید. 

 

کش وب سایت چیست؟

به عبارت ساده، حافظه پنهان یا همان کش سایت، داده ها را در یک سرور برای استفاده مجدد در آینده ذخیره می کند.

کش وب سایت چیست؟ راهنما برای مبتدیان - ممتاز سرور


دقیقا چگونه کار می کند؟

هنگامی که سایتی را باز می کنید، حافظه کش کلیه اطلاعات وب سایت را جمع آوری می کند، آن را به یک فایل HTML تبدیل می کند و آن را در مرورگر شما باز می کند.

دفعه بعد که همان سایت را باز می کنید، یک نسخه کش بارگیری می شود. این به سرور کمک می کند تا سریعتر کار کند و بار اضافی نداشته باشد.

البته اگر وب سایت به روز شود، روند کار از ابتدا شروع می شود.

دو نکته که باید در نظر داشته باشید – اول، هر وب سایت از کش استفاده نمی کند. ثانیا، حافظه کش می تواند به صورت دستی منقضی یا خارج شود.

اگر از مرورگر  Google Chrome استفاده می کنید و می خواهید حافظه کش را پاک کنید، روی منوی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید و History (یا Ctrl + H را فشار دهید) را انتخاب کنید.

سپس بر روی Clear Browsing Data کلیک کنید. پس از آن گزینه مورد نظر خود را تیک بزنید و Clear data را فشار دهید.


چرا کش مهم است؟

حافظه کش نقش مهمی در سرعت بارگذاری وب سایت دارد. این امر باعث عملکرد بهتر وب سایت شما می شود، زیرا بازدید کنندگان مجبور نیستند مدت طولانی برای بارگذاری وب سایت منتظر بمانند.

پردازش کمتر برای درخواست های HTTP بدان معنی است که وب سایت از پهنای باند کمتری استفاده می کند. این یک چیز خوب است، به خصوص اگر منابع محدود داشته باشید.


انواع کش وب

دو نوع حافظه کش در وب وجود دارد. آنها حافظه کش سرور و حافظه کش مرورگر هستند.

حافظه کش مرورگر وقتی اتفاق می افتد که دو بار می توانید همان وب سایت را بارگیری کنید. در ابتدا، وب سایت داده ها را برای بارگیری یک صفحه جمع می کند. پس از بارگیری، در مرورگر برای نگهداری از آن به صورت موقت ذخیره می شود.

از آنجا که حافظه کش سرور از سرور برای ذخیره مرورگر وب استفاده می کند، سیستم های حافظه کش مختلفی برای آن وجود دارد. آنها به صورت کش تمام صفحه، کش هدف و کش قطعات هستند.

به عبارت ساده، کش تمام صفحه، کل صفحه را ذخیره می کند. این زمانی مفید است که صفحه با ترافیک سنگین است.ضمناً از کش هدف برای ذخیره بخشی از سایت که در مکان های مختلف وجود دارد استفاده می شود.حافظه کش قطعه مانند حافظه کش هدف است، فقط اینکه اینکه قسمت های خاصی از وب سایت مانند ابزارک ها و پسوندها را هدف قرار می دهد.

caching و یا به اصطلاح کش کردن چیست؟ - صدور گواهینامه امنیتی SSL


 فعال کردن کش در سایت وردپرس

کش می تواند برای بهبود عملکرد سایت وردپرس شما استفاده شود. شما می توانید این قابلیت را با کد به سایت خود اضافه کنید، اما همه افراد مهارت های لازم را برای آن ندارند.

خوشبختانه گزینه های دیگری مانند استفاده از افزونه وردپرس کش وجود دارد.افزونه ها به راحتی نصب و استفاده می شوند، با این حال، به خاطر داشته باشید که فقط از یک افزونه کش استفاده کنید. در اینجا برخی از بهترین افزونه های کش  وردپرس آورده شده است:


1. افزونه WP Rocket

افزونه WP Rocket یا همان موشک وردپرس رتبه اول را در بین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت دارد. با نصب و فعالسازی افزونه بدون هیچ تنظیم خاصی سایت شما چندین برابر افزایش می یابد که با انجام تنظیمات کاملا فارسی آن با چند کلیک می توانید این افزایش سرعت را بیشتر کنید.


2. افزونه W3 Total Cache

W3 Total Cache یکی دیگر از محبوب ترین افزونه های ذخیره سازی وردپرس به صورت رایگان است. این برنامه افزودنی مناسب برای کسانی است که می خواهند انواع مختلف کش وب را امتحان کنند. این افزونه همه چیز را ارائه می دهد.


3. افزونه WP Super Cache

WP Super Cache روش منحصر به فردی برای ذخیره وب سایت ها دارد. این سیستم دارای سه دسته برای سیستم حافظه کش وب است – متخصص ، ساده و حافظه ذخیره سازی وردپرس.

مدل ساده از PHP برای ارائه پرونده های استاتیک استفاده می کند. متخصص از Apache mod_rewrite استفاده می کند، و حافظه ذخیره سازی وردپرس از صفحات کاربران قبلی استفاده می کند.


حافظه کش وب سایت عملکرد مهمی است که افزایش سرعت بارگذاری وب سایت را تضمین می کند. اگر برای راه اندازی سایت خود از وردپرس استفاده کرده اید، کار شما بسیار راحت است و به راحتی از طریق افزونه های کش می توانید سرعت سایت خود را چندین برابر افزایش دهید و تجربه ای خاص برای کاربران به ارمغان بیاورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد